2016. április 17., vasárnap

Thai halpogácsa

Sajnos ritkán jut eszünkbe friss halat enni, de ha eszünk, akkor megadjuk a módját. Sosem készítettem még halpogácsát, de most a Goodfood magazinban kiszúrtam magamnak egy receptet, és némi módosítással én is kipróbáltam. Nyarat idéző, friss, könnyű recept jön.

Mi kell hozzá?
- 500 g afrikai harcsa (ezt kaptam a piacon, a receptben tőkehal volt, de javasolták még a hekket is)
- 1 tojás
- 1 evőkanál vörös curry paszta
- 1 evőkanál nyílgyökérliszt
- 1 lime reszelt héja és leve
- salátához: bébispenót, madársaláta, répa, retek és újhagyma
- saláta öntet: olívaolaj, citromlé, só, bors

Hogyan csináld?
Olyan halat válassz, amit már nem kell filézni, és nincs benne szálka egyáltalán - így sokkal gyorsabban és egyszerűbben elkészülhetsz az étellel. Vágd nagyobb darabokra a halat és tedd egy késes aprítóba. Add hozzá a tojást, a pasztát, a lime levét, héját és a nyílgyökérlisztet. Mehet az aprítás egészen addig, míg szép homogén masszát kapsz. Forrósíts fel kevés olívaolajat serpenyőben, és kézzel formázz pogácsákat a masszából. Süsd szép pirosra.
A salátához tedd egy tálba a bébispenótot, madársalátát és a felvágott zöldségeket, majd öntsd rá az előzőleg bekevert öntetet.

Sajnos nekem nincs erkélyem, de gyönyörű napsütéses időben csakis ott fogyasztanám! Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése